آفران بلاگ


عجب گودالی!


بزرگترین چاله ای که بشر تا به حال حفر کرده، معدن کیمبرلی در آفریقای جنوبی است که البته اهمیتی فراتر از یک حفره دستکن یا معدن معمولی دارد. کیمبرلی حفره جادویی آفریقای جنوبی است که درآمدهای چشمگیری را به جیب صنعت توریسم این کشور سرازیر می کند و یکی از دیدنی ترین جاذبه های قاره سیاه به شمار می رود.

اصلی ترین جذابیت حفره کیمبرلی در اعداد و ارقامی عجیب و بزرگی است که حول این حفره می چرخند: 50 هزار کارگر معدن که آن را در مدت 43 سال حفر کرده اند، 2720 کیلوگرم الماسی که از این حفره بیرون آمد، 22 میلیون تن خاکی که برای حفر این معدن بیل زده شد و 215 متر عمق و 463 متر پهنایی که این حفره دارد!

اما شگفتی های کیمبرلی به همین جا ختم نمی شود! ماجرا وقتی برایتان جالب تر خواهد شد که بدانید این 50 هزار کارگر بدون هیچ ابزار حفاری پیشرفته ای بزرگترین معدن دنیا را حفر کردند؛ یعنی تنها با بیل و کلنگ های مکانیکی که استفاده از آنها در بین سال های 1871 تا 1914 مرسوم بود.

بعد از پایان عملیات حفاری، معدن این بار فصل تازه ای از عمر خود را آغاز کرد. آبهای زیر زمینی کم کم به داخل این حفره نفوذ کردند تا پس از مدتی، کیمبرلی تبدیل به دریاچه کوچکی شود که 20 درصد از عمق حفره، یعنی 40 متر از آن را پر می کرد.

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم