آفران بلاگ


عکس العمل مسلمانان سنگال در برابر توهین به پیامبر اعظم (ص)


بدنبال بالا گرفتن موج اعتراضها به حرکت ضد دینی اسلامی در فیلم موهن «بی گناهی مسلمانان»؛ جامعه سنگال نیز از این حرکت آزرده شد و رسانه ها و روزنامه ها با چاپ پیامهای مسلمانان و سمنهای مختلف اسلامی ، این حرکت را محکوم نمودند.
امامان جمعه و جماعت در نقاط مختلف جامعه سنگال، خطبه های نماز و سخنرانی های خویش را به محکوم نمودن این اقدام اختصاص دادند.
توسط یکی از سمنهای سنگالی پیام مقام معظم رهبری در تقبیح این جریان در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار «انفو دیرکت» چاپ و منتشر گردید. بروی سایت پرتال رایزنی نیز پیام مقام معظم رهبری به دو زبان فارسی و فرانسه در دسترس کاربران قرار گرفت.
امام جماعت مسجد شیعیان درویش در خطبه های نماز جمعه به موضوع توهین به پیامبر(ص) که ریشه در لابی های صهیونیستی دارد،اشاره نمود و به تبیین واقعه 11سپتامبر و خروج پیش بینی شده کارمندان یهودی از برجهای تجارت قبل از واقعه انهدام برجها پرداخت و بیان کرد که این موارد با برنامه ریزی صهیونیستی و با هدف توطئه علیه مسلمانان و خدشه دار ساختن وجه اسلام در دنیا صورت گرفته است. وی همچنین به مسلمانان در خصوص حفظ وحدت و انسجام و یکپارچگی در دفاع از اسلام و پرهیز از خشونت در مقابله با دشمنان اسلام توصیه و تاکید نمود.
لازم به ذکر است آقای «مکی سال» رئیس جمهور سنگال و نیز بسیاری از شخصیتهای فرهنگی و مذهبی و سیاسی کشور این حرکت را به شدت محکوم نمودند.آقای «ابراهیم مامون نیاس» نماینده مجلس از منطقه «کائولاک» با اعلام محکومیت این اقدام ، اعلام نمود بزودی برای راهپیمایی بزرگی از منطقه کائولاک تا داکار برنامه ریزی خواهد نمود. همچنین جوانان جماعت مریدیه سنگال در روز شنبه در شهر «طوبی» مقر رهبری جماعت مریدیه اقدام به گردهمایی علیه توهین به پیامبر(ص) نمودند.
از شبکه های رادیویی مختلف مانندlamp fall FM نیز مصاحبه و میزگردهایی در خصوص محکومیت این اقدام برای تنویر افکار عمومی پخش گردید.

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم