مصر

Open in new window
دبیرکل جنبش حزب الله لبنان از تبلیغات مصر برضد این جنبش انتقاد کرد .
سید حسن نصرالله در سخنانی که از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد ، گفت : حزب الله هیچ سازمانی در مصر تشکیل نداده است و قصد چنین کاری را هم ندارد .
وی تاکید کرد : دولت مصر با وارد کردن برخی اتهامات بی اساس ضد حزب الله ، به هیچ یک از اهداف خود نخواهد رسید.
سید حسن نصرالله درباره بحران بین حزب الله و دولت مصر یادآوری کرد : حدود سه هفته یا بیشتر از زمان آغاز این بحران و زمانی که دادستان مصر اتهامات و ادعاهایی را علیه یکی از برادران ما و گروهی دیگر از افراد مطرح کرد می گذرد ، از آن زمان حملات تبلیغاتی و سیاسی بسیار گسترده ای آغاز شده است که همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد ، در این حملات ، نظام مصر از عالی ترین شخص این نظام تا وزارتخانه های ذیربط و دستگاههای امنیتی و رسانه ها مشارکت دارند و عده ای دیگر نیز از دیگر کشورهای عربی به این حملات کمک کردند .
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد ، در آن زمان من به روشنی درباره این مساله صحبت کردم و وارد رویارویی رسانه ای و سیاسی با نظام مصر نشدیم و طرفی در این رویارویی نبوده ایم اما آنچه در چند هفته اخیر شاهد آن بودیم و همچنان نیز شاهد هستیم، جنگ رسانه ای و سیاسی و تبلیغاتی یکجانبه است که باید بگویم اگر ادعاهایی که از آن حرف می زنند واقعی بود و کلا اگر این پرونده واقعی بود، نیاز به این حملات رسانه ای و تبلیغاتی نداشتند.
وی افزود :‌اگر آنها منطقی داشتند که به آن استناد می کردند نیاز به این دشنام ها و این اظهارات بی نتیجه و بی فایده نداشتند که متاسفانه مقامات بلندپایه نظام مصر و سردبیران و روزنامه نگاران ارشد در جاهای مختلف به آن متوسل شده اند. آنها از ابتدا گفتند که این مسئله ای قضایی است ، اگر واقعا این مسئله قضایی بود پس چه نیازی به این همه تلاش رسانه ای و سیاسی داشتند؟ من این سئوال را مطرح می کنم که نظام مصر از حملات مستمر خود علیه حزب الله چه چیزی عاید خود کرده است؟ به نظر من نظام مصر هیچ چیزی به دست نیاورده است. آیا هیچ یک از اهداف مورد نظر تحقق پیدا کرده است؟ ایا نظام مصر با این حملات گسترده توانست تصویر مورد نظر خود از حزب الله و مقاومت لبنان را به ملتهای عربی به ویژه مردم مصر بقبولاند؟
دبیرکل حزب الله لبنان گفت : من به آنها توصیه می کنم به مراجع بی طرف که در مصر و جهان عرب به نظرسنجی می پردازند مراجعه کنند تا این واقعیت را دریابند که مردم مصر و سایر ملت های عربی این اتهامات را باور نکرده اند.
سیدحسن نصرالله باردیگر گفت : سوال دیگر این است که پس از بازداشت سامی شهاب و حملات رسانه ای و سیاسی و تبلیغاتی، آیا نظام مصر این اطمینان را به دست آورده است که توطئه سرنگون کردن نظام که حزب الله را به دست داشتن در آن متهم می کردند خنثی شده است؟ آیا نظام مصر با این حملات جایگاه منطقه ای و بین المللی خود را باز یافته است؟ آیا نظام مصر واقعا توانست وجهه حزب الله را برای همیشه مخدوش کند؟
وی ادامه داد ، در مواردی گفته شده است که هدف نظام مصر از این حملات ، تاثیر گذاشتن بر انتخابات لبنان از طریق در تنگنا قرار دادن حزب الله و متحدانش بوده است ، آیا این نظام توانست با این اقدامات بر انتخابات لبنان تاثیر بگذارد؟ حزب الله اصلا با این اتهامات در تنگنا قرار نگرفت و پاسخ من به این سوال ، منفی است بنابراین تاکنون هیچ یک از اهداف پیش بینی شده برای این حملات نظام مصر علیه حزب الله تحقق پیدا نکرده است و بعد از این نیز هم تحقق پیدا نخواهد کرد.
سیدحسن نصرالله اضافه کرد ، اگر آنها قصد دارند به این حملات ادامه دهند به خودشان مربوط است ولی ما از همان ابتدا گفتیم که وارد رویارویی رسانه ای و سیاسی (با نظام مصر) نمی شویم ، البته در زمان جنگ غزه ما موضع گیری کردیم و موضع گیری ما صحیح و طبیعی بود.
وی باردیگر تاکید کرد : در هر حال ما در صدد رویارویی با نظام مصر نیستیم و همانطور که قبلا هم گفته ام ما هیچ تشکلی را در مصر ایجاد نکرده ایم و قصد ایجاد چنین تشکلی را هم نداریم ، ما نه مصر و نه امنیت آن و نه نظام آن و نه ثبات آن را هدف قرار نداده ایم و امور داخلی این کشور هم به ما ارتباطی ندارد ، ما در مسیر روشن حمایت از برادران فلسطینی خود حرکت می کنیم و اتهام و جرم و گناه ما هم که به خاطرش مجازات می شویم همین است.
دبیرکل حزب الله لبنان ابراز امیدواری کرد بحران به وجود آمده بین حزب الله و مصر از راه های قانونی و قضایی حل و فصل شود .
وی در این حال افزود : به مقامات مصری می گویم اگر می خواهید به حملاتتان ادامه دهید به خودتان مربوط است ولی این کار فایده ای برای شما نخواهد داشت زیرا شما با حملاتتان و اتهاماتتان خدمت بزرگی به ما کردید از این بابت از شما تشکر می کنم و من در این باره توضیح نمی دهم بلکه با گذشت زمان این مساله روشن خواهد شد.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به سخنان بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد که از کمک های حزب الله به مقاومت فلسطین انتقاد کرده بود ، گفت : زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی به غزه حمله و تاسیسات سازمان ملل متحد را در این منطقه ویران کرد ،چنین سخنانی از دبیر کل سازمان ملل نشنیده بودیم .
سیدحسن نصرالله گفت : در این جا متن اظهارات بان کی مون را می خوانم ، او گفت: "از نظر من وحشتناک است که حزب الله به طور علنی اعتراف کرده است که از طریق خاک مصر به شبه نظامیان در غزه کمک می کند."
دبیرکل حزب الله افزود: دبیرکل سازمان ملل زمانی که غزه در معرض کشتار و قتل عام در مقابل چشم همه جهانیان بود، از چنین ادبیاتی استفاده نکرد ( بیش از 1300 نفر در غزه شهید شدند که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند).
وی ادامه داد ، در غزه فاجعه واقعی روی داد و از سلاح های ممنوعه استفاده شد در حالی که مردم فلسطینی در غزه تحت محاصره بودند حتی غیرنظامیان فلسطینی در مراکز متعلق به سازمانهای وابسته به سازمان ملل متحد کشته شدند و آقای بان کی مون از چنین تعبیراتی استفاده نکرد.
فرستاده دبیرکل سازمان ملل نیز در خصوص مسائل داخلی لبنان از حزب الله با لحنی توأم با محکومیت و نکوهش سخن می گوید ولی وقتی از شبکه های (جاسوسی) اسرائیل در لبنان سخن به میان می آید در گزارش خود به "تهمت" دولت لبنان در بیست و سوم ماه جاری (آوریل) علیه یک افسر بازنشسته لبنانی و سه تن دیگر به اتهام جاسوسی برای اسرائیل اشاره می کند و می گوید: "اگر ثابت شود که این ادعاها درست است، این کار نقض حاکمیت لبنان از طرف اسرائیل محسوب می شود.
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد ، لارسن در قاهره اظهاراتی مفصل پر از محکومیت علیه حزب الله بیان می کند ولی از عبارت «اگر این اتهامات (علیه حزب الله) ثابت شود» استفاده نمی کند هرچند هیچ چیز از نظر قضایی پایان نیافته و مساله در حد اتهام دادستان و دستگاه های امنیتی است.
دبیرکل حزب الله افزود : دبیرکل سازمان ملل قبلا هم درباره شبکه مخابراتی (حزب الله) در لبنان صحبت کرده بود که یک سال بعد لبنانی ها متوجه شدند که تصمیمات عجولانه ای که در آن زمان اتخاذ شده بود نزدیک بود به فاجعه بزرگی برای لبنان منجر شود.
وی گفت : در هرحال آقای بان کی مون ، سازمان ملل را به طور رایگان و برای خدمت به رژیم صهیونیستی و طرح صیهونیسم وارد رویارویی با حزب الله و جنبش های مقاومت در منطقه و ملت های منطقه و وجدان ملت های منطقه کرد اما چنین کاری در شان سازمان ملل و جایگاه آن نیست در همین چارچوب ما شاهد حملات گسترده ای از مناطق مختلف جهان هستیم.
این حملات در گذشته هم وجود داشت و در اینده نیز به علت جایگاه و اهمیت و موضع ما و اهمیت مسئله ای که در خدمت آن هستیم، این حملات گسترش بیشتری خواهد یافت.
دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد : در این چارچوب همچنین گزارش وزارت امور خارجه امریکا قابل توجه است که بار دیگر حزب الله را بزرگترین گروه تروریستی توصیف کرده است.
اسرائیل، حزب الله را به غرق کردن اسرائیل در مواد مخدر و قاچاق کردن به کشورهای اروپایی از مکزیک به آمریکا متهم می کند.
هدف این حملات ، معرفی کردن حزب الله به عنوان یک گروه تروریستی و یک باند مواد مخدر و یک گروه قاتل و جعل کننده و یک گروه مافیایی است ، این اتهامات کاملا بی اساس است زیرا حزب الله ، گروه مقاومت واقعی و شریف و سالم و صبور و مجاهد و مخلص و صادق است.
مشکل آنها این است که حزب الله یک گروه مقاومت جدی و موفق است.
وی گفت : در پایان این موضوع مایلم به دو نکته اشاره کنم نخست ، برادران و خواهران؛ هدف از همه این حملات رسانه ای و تبلیغاتی و مخدوش کننده، ضربه زدن به جایگاه ما است زیرا ما حاضر نیستیم طرح صهیونیسم را بپذیریم و اسرائیل را که موجودیتی غاصب و اشغالگر است به رسمیت بشناسیم و سیطره آمریکا را بر لبنان و منطقه بپذیریم. جرم ما همین است. اگر ما اکنون با امریکایی ها تماس بگیریم و به آنها بگوئیم، بسیار خوب ما به آنچه مناقشه اعراب و اسرائیل نامیده می شود و به مسئله فلسطین و دفاع از لبنان کاری نداریم و سلاح خود را به سوی دشمنان لبنان و به سوی اسرائیل که دشمن لبنان است نمی گیریم، دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
در این صورت ، نام ما از فهرست گروه های تروریستی خط خواهد خورد و هیچ اتهامی متوجه ما نخواهد بود تمام کارهایی که می کنیم یا متهم به انجام دادن آن هستیم مجاز خواهد شد.
حتی می توانیم سلاح خودمان را حفظ کنیم و از نظر آنها حتی اگر ما از سلاح خود در داخل لبنان استفاده کنیم هیچ مشکلی نخواهد بود.
امریکایی ها و اسرائیلی ها زمانی با سلاح ما مشکل دارند که هدف واقعی آن مقابله با دشمن اسرائیلی و اشغالگری اسرائیل و سیطره اسرائیل باشد.
هیچ دلیل دیگری وجود ندارد اگر ما تغییر کنیم و پوست بیندازیم در این صورت به یک الگوی دموکراتیک تبدیل خواهیم شد که همه رسانه های امریکایی و غربی به آن افتخار خواهند کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت : من به نیروهای مقاومت در لبنان و در جهان عربی و اسلامی می گویم از اتهامات و دشنام هایی که علیه شما و علیه نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین و هر مکان دیگری مطرح می شود غمگین نشوید، این مسئله ای طبیعی است ، ماهیت کشمکش چنین ایجاب می کند.
مساله دیگر در این خصوص ، این است که به گردانندگان حملات علیه حزب الله در مصر و در سایر کشورهای عربی و غیرعربی می گویم، شما پول و تلاش خود را هدر می دهید.
اگر گمان می کنید دشنامها و لعنت ها و افتراء ها و اتهامات شما در اراده و ایمان و عزم ما خللی ایجاد خواهد کرد کاملا در اشتباه هستید از آنچه در جنگ 33 روزه روی داد درس بگیرید.
در آن زمان ما زیر بمباران پیاپی بودیم و اکثر جهانیان از جمله اعضای گروه هشت و شورای امنیت و دولتها از جمله برخی کشورهای عربی ما را محکوم می کردند و حتی فتواهای خشنی علیه ما صادر شد در شرایطی که ما کشته و بمباران می شدیم و زنان و مردان و کودکان و پدران و مادران ما در داخل لبنان و در سوریه آواره شده بودند ولی در این جنگ ، خللی در عزم و اراده و ایمان ما ایجاد نشد.
ما به خدا و روز آخرت و آرمان و مسیر و درستی راهمان ایمان داریم و گمان نکنید که آنچه شما انجام می دهید می تواند در عزم اراده و ایمان ما خللی ایجاد کند.
دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از این نطق تلویزیونی با تشریح روند تشکیل کمیته تحقیق بین المللی درباره ترور رفیق حریری گفت : دلایل قاطعی وجود دارد که نشان می دهد کمیته بین المللی تحقیق در عملکرد گذشته اش سیاسی کاری کرده و استانداردهای قانونی و فنی و قضایی را رعایت نکرده است.
خبرگزاری انا


صفحه مناسب چاپ پیشنهاد این صفحه از این خبر یک pdf بساز

سایر خبرها

  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ استقبال امیرعبداللهیان از همتای الجزایری در تهران
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه سیرالئون
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ ملاقات سفیر ایران با زندانیان ایرانی در موزامبیک و کسب اطلاع از سلامت آنها
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ رسانه اماراتی: حمیدتی و البرهان دیدار می‌کنند
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹ گفت‌وگوهای منطقه‌ای بن‌سلمان و السیسی در پاریس
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۸ مغرب نشست «النقب» را به تعویق انداخت
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۷ سودان جنوبی مرزهایش با سودان را بست
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۶ دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس نمایندگان تونس
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ تأسف وزیر خارجه مصر از موضع اتحادیه اروپا درباره سوریه
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ امیرعبداللهیان: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی در دستورکار دولت است
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ کنعانی حمله تروریستی در اوگاندا را به شدت محکوم کرد
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ تصمیم دولت بورکینافاسو برای راه‌اندازی سفارت در تهران
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ رئیس حزب‌ الوفد رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر شد
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۸ تمدید سه روزه آتش‌بس در سودان
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۷ کرملین: تحقق طرح صلح آفریقا درباره اوکراین سخت است
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶ دعوتنامه اردوغان برای السیسی
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶ 17 غیرنظامی سودانی از جمله چند زن و کودک در حمله هوایی کشته شدند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۵ کشته شدن 38 دانش‌آموز اوگاندایی در یک حمله تروریستی
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۴ یونیسف: بیش از 1 میلیون کودک به علت جنگ در سودان آواره شدند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۳ «نیروهای پشتیبانی سریع» سودان، ارتش را به مثله کردن 2 عضو خود متهم کردند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲ العربیه از تشکیل کمیته‌ ایرانی-مصری برای احیای روابط خبر داد
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ سفر نخست‌وزیر عراق به قاهره با محوریت ایران و تقویت روابط
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ تشدید جنگ داخلی در سودان پس از پایان آتش‌بس 24ساعته
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ رژیم صهیونیستی به دنبال تولید تسلیحات در مغرب
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ وعده ایتالیا برای کمک ۷۰۰ میلیون یورویی به تونس
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ نشست شورای همکاری خلیج فارس و مصر درباره مسائل منطقه‌
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش «شیر آفریقا» در مغرب
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ درگیری‌های خونین بین مردم و نیروهای امنیتی در سنگال
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ کشته شدن ده‌ها کودک در شمال نیجریه در پی حمله مردان مسلح
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ تمایل کومور برای ازسرگیری روابط رسمی با ایران