ايران خودرو در سال 2010 بيش از 40 هزار دستگاه خودرو به بازارهاي خارج از كشور صادر مي كند. عليرضا فيض بخش، معاون صادرات ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: در سال 2010 صادرات به آفريقا قطعي است و اولين محموله سمند به نيجريه ارسال مي شود.
به گزارش پول نیوز وي توسعه بازارهاي جديد و افزايش سهم بازارهاي موجود را هدف مهم ايران خودرو عنوان كرد و گفت: ايران خودرو برنامه ريزي راهبردي فروش جهاني خود را در سال 2010 تبيين كرده است.
فيض بخش افزود: ايران خودرو در سال 2009 به بيش از 20 كشور جهان، خودرو صادر كرده است و با دست يابي به رشد جهشي 30 درصدي در صادرات شبكه خود، عنوان صادر كننده برتر خودروي كشور در سال 2009 را از آن خود كرد.
معاون صادرات ايران خودرو افزود:با وجود كاهش فروش خودرو در نتيجه بحران جهاني در اين مدت، ايران خودرو با در پيش گرفتن روش هاي متنوع فروش و تمركز بر بازارهاي منطقهاي توانسته حضور خود را در بازارهاي هدف ادامه دهد.
فيض بخش، توسعه بازارهاي جديد در حوزه اروپاي غربي، نگرش جديد به سبد محصولات صادراتي و تنوع بخشي براساس توانمندي توليد را، از جمله راه كارهاي ايران خودرو براي حفظ مزيت رقابتي خود در بازار ذكر كرد و گفت: با صدور بيش از 32 هزار دستگاه خودرو به بيش از 20 كشور دنيا، ضمن توسعه شبكه، در جهت بهره مندي از سرمايه گذاري هاي انجام شده در سال هاي اخير، گامي موثر برداشته شده است.
معاون صادرات ايران خودرو، توسعه شبكه فروش جهاني را يك اولويت مهم براي ايران خودرو دانست كه از طريق نمايندگي ها و شبكه خدمات خود در بيش از 30 كشور دنيا آن را محقق مي سازد.
وي خانواده سمند، سورن، پژو405، پارس و روآ را از جمله محصولات صادر شده در سال 2009 ذكر كرد.