مدیر عامل ایران خودرو، از تدوین برنامه ریزی راهبردی فروش جهانی و شروع صادرات به آفریقا در سال 2010 با صدور نخستین محموله سمند به نیجریه خبر داد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد این گروه قصد دارد در سالجاری 55 هزار دستگاه انواع خودرو سواری به بازارهای جهانی صادر کند.
به گزارش ایکوپرس، جواد نجم الدین این تعداد را 7.5 درصد برنامه تولید سال 89 ایران خودرو ذکر کرد که حاکی از رشد چشمگیر نسبت به سال 88 است.
وی توسعه همکاری با همه خودروسازان جهانی به صورت برنده – برنده را از رویکردهای مهم ایران خودرو عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با سوزوکی، رنو، بنز، و پژو این همکاری ها جریان دارد.
نجم الدین با اشاره به حضور پنج ساله ایران خودرو در بازار خودروی مصر افزود: در آینده نزدیک پژو پارس گازسوز ایران خودرو به این کشور صادر می شود و ایران خودرو آمادگی راه اندازی خط تولید دیگر محصولات خود با ظرفیت سالانه 100 هزار دستگاه در این کشور را دارد.
مدیر عامل ایران خودرو، از تدوین برنامه ریزی راهبردی فروش جهانی و شروع صادرات به آفریقا در سال 2010 با صدور نخستین محموله سمند به نیجریه خبر داد.
مدیر عامل ایران خودرو، توسعه بازارهای جدید در اروپای غربی، نگرش جدید به سبد محصولات صادراتی و تنوع بخشی براساس توانمندی تولید را، از جمله راه کارهای ایران خودرو برای حفظ مزیت رقابتی در بازار ذکر کرد و گفت: توسعه فعالیت سایت های تولیدی در خارج از کشور و توسعه شبکه فروش جهانی از طریق نمایندگی ها و شبکه خدمات در بیش از 30 کشور دنیا، یک اولویت مهم برای ایران خودرو است.
نجم الدین اظهار داشت: بازارهای منطقه و کشورهای همسایه، مهم ترین بازار صادراتی ایران خودرو به شمار می رود و عراق، سوریه، ترکمنستان، افغانستان و کشورهای حوزه دریای خزر، بیشترین سهم صادرات محصولات ایران خودرو را به خود اختصاص داده اند. بلغارستان، سویس، اروپای شرقی و ترکیه، از جمله بازارهای اروپایی ایران خودرو هستند و سمند بیشترین سهم را در بین محصولات صادراتی ایران خودرو در بازارهای اروپایی و حوزه دریای خزر دارد.