مصر

Open in new window
اساساً با این استدلال بهتر است وزیر تولیدات جنگی مصر ، مجموعه تحت مدیریت خود را به تولید چیزهای دیگری مانند چیپس ، فوتبال دستی ، دمپایی ، آباژور و ماکت ابوالهول تغییر کاربری دهد تا همه ، مصر را دوست داشته باشند!

وزیر امور تولیدات جنگی مصر گفت: توانمندی های تسلیحاتی ایران خطری برای اسرائیل به شمار نمی رود.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت خبری "الیوم السابع" مصر، سید مشعل اظهار داشت: ایران با دخالت های خود در کشورهای عربی، خطری جدی برای این کشورهاست.

وزیر امور تولیدات جنگی مصر که پس از افتتاح نمایشگاه تولیدات جنگی با خبرنگاران سخن می گفت؛ ادامه داد: افزایش آرمان ها و جاه طلبی های نظامی ایران باعث شده تا بسیاری از کشورهای دنیا به دشمن ایران تبدیل شوند به ویژه کشورهای غربی که به شدت به دنبال توقف روند مسلح شدن ایران هستند.

مشعل اضافه کرد: ایران موشکی با برد سه هزار کیلومتر می سازد و با این کار در اروپا، دشمن سازی می کند. خطر از آنجا به سراغ ایران می آید. این روند باعث می شود این کشورها برای توقف رشد نظامی ایران ، گام هایی را بردارند.

وی افزود: هر کشوری که برای مسلح شدن برنامه ریزی می کند می بایست دشمنان خود، فاصله با این دشمن و توانمندی آنها را مشخص کند سپس به برنامه ریزی تسلیحاتی بپردازد. اگر مسلح شدن کشوری پیش از حد باشد باعث دشمن سازی می شود.

مشعل ادامه داد: دلایل شفافی برای مسلح شدن ایران وجود ندارد. اگر ایران به دنبال تسلیح هسته ای است که این موضوع برای این کشور و برای کل منطقه خاورمیانه خطرناک است ولی اگر انرژی هسته ای را برای کاربرد انرژی به کار گیرد کوچکترین مشکلی نخواهد بود.

این وزیر مصری با تاکید بر این که ایران خطری برای اسرائیل نیست گفت: در جریان حمله اسرائیل به غزه و نیز جنگ با حزب الله ، ایران ، حتی یک گلوله هم به اسرائیل شلیک نکرد.

وزیر مشاور در امور تولیدات جنگی مصر همچنین تاکید کرد: مصر بالاترین رهبری سیاسی در منطقه را دارد. هیچ کس نمی تواند تصمیمی را بدون مصر اتخاذ کند. برخی کشورها مانند ایران قصد دارند این رهبری را به سمت خود منتقل کنند اما با موانع بسیاری روبه رو می شوند. ایران اقداماتی را برای ربودن رهبری منطقه از مصر به کار گرفته است ولی موازنه منطقه ای از مصر ناشی می شود.

عصرایران: شما هم بروید چیپس تولید کنید

به عنوان یک رسانه ایرانی ، بی مناسبت نیست نکاتی چند را در این باره متذکر شویم:

1 - خوشحالیم که توانمندی های نظامی ایران باعث شده است برخی کشورهای بی خاصیت منطقه خاورمیانه که چیزی جز زبونی و غر زدن در چنته ندارند ، این چنین به انفعال بیفتند.
در مقابل این ها اگر توانمند نباشی ، در طمع ورزی به تو ، لحظه ای درنگ نخواهند کرد.
عراق را به خاطر آورید که با گمان ضعیف بودن ایران ، به کشور ما حمله کرد و همین کشورهای عربی و از جمله همین مصر از دلار گرفته تا سلاح و اطلاعات و حتی پیاده نظام هم در اختیار ارتش صدام گذاشتند تا بلکه ایران به زانو در آید ولی نهایتاً در بدنامی صدام شریک شدند.

2 - این وزیر مصری ایران را نصیحت می کند که با تولید جنگ افزار ، دشمن تراشی نکند. اگر این گونه است ، بهتر است با همان عربی فصیح مصری ، کشورهای عربی خلیج فارس را هم نصیحت کند که اینقدر دلارهایشان را به سلاح تبدیل نکنند و دشمن تراشی ننمایند ، خود مصر هم همین طور!
و اساساً با این استدلال بهتر است وزیر تولیدات جنگی مصر ، مجموعه تحت مدیریت خود را به تولید چیزهای دیگری مانند چیپس ، فوتبال دستی ، دمپایی و آباژور و ماکت ابوالهول تغییر کاربری دهد تا همه ، مصر را دوست داشته باشند و خدای ناکرده دشمن تراشی هم نشود.

به نظر ایشان باید کل کشورهای عربی و اسرائیل مدرن ترین سلاح های آمریکایی را بخرند و در زرادخانه های خود انبار کنند و ایرانی ها که تحت تحریم نمی توانند این سلاح ها را بخرند ، دست روی دست بگذارند تا ببینند این دوست نماها ، چه زمانی میل شان می کشد مانند ماجرای صدام ، بار دیگر به ایران حمله کنند؛ زهی خیال باطل!


3 - افاضه فرموده : "توانمندی های نظامی ایران هیچ خطری برای اسرائیل ندارد" ؛ و البته مشخص نکرده که اگر این توانمندی ها ، علیه اسرائیل نبود و برای صهیونیست ها خطرناک محسوب نمی شد ، تا حالا اسرائیل صد بار به ایران حمله کرده بود.
اسرائیل معمولاً به دو گروه حمله نمی کند : گروهی که در مقابلش به ذلت و زبونی افتاده و کرنش می کنند ، مانند حکومت مصر و گروهی که در برابر هر حمله ای ، واکنشی مهلک خواهند داشت ، مانند ایران.
با این اوصاف ، خیال حاکمان مصر راحت باشد که تا وقتی برده و بنده صهیونیست ها هستند ، کسی کاری به کارشان ندارد و می توانند همچنان در چراگاه قدرت خوش باشند مگر آن که خشم مردم غیور مصر ، توفانی بپا کند و بنیان زبونی را برکند.

4 - از این که ایشان به ما اجازه داده اند انرژی هسته ای صلح آمیز برای تولید انرژی داشته باشیم ، ممنونیم ؛ چون فقط مانده بود مشعل مصری ها در این باره ابراز فضل کند!

5 - از ایران انتقاد کرده که در حملات اسرائیل علیه غزه و حزب الله لبنان حتی یک گلوله هم شلیک نکرد. اگر هر کس دیگری جز یک مقام مصری این حرف را می زد شاید می شد از کنارش با بی اعتنایی گذشت اما وقتی یک دولتمرد مصر چنین می گوید ثابت می شود که حاکمان کنونی مصر ، بیش از حد ، پر رو هستند.

آقا مشعل! گیریم که ایران یک گلوله هم شلیک نکرد ، خود شما چه کردید؟ شما ، نه تنها گلوله ای به سمت اسرائیل شلیک نکردید ، بلکه در کنار اسرائیلی ها قرار گرفتید ، نوار غزه را محاصره کردید و حتی نگذاشتید آب و غذا و دارو و شیرخشک هم به همزبانان و هم کیشان تان برسد. علیه حزب الله هم که با اسرائیل می جنگید ، هیچ چیزی کم نگذاشتید و شب و روز علیه آن جوسازی کردید و حتی افرادی را به اتهام ارتباط با حزب الله بازداشت کردید و خلاصه آن که کوشیدید پا در گلوی مقاومت در غزه و لبنان بگذارید و حالا با وقاحت بر ایران خرده می گیرید که حتی یک گلوله هم شلیک نکرد؟

جالب است همین شماها ، وقتی منافع تان ایجاب می کند ، داد و قال راه می اندازید که ایران به حزب الله لبنان و حماس فلسطین ، سلاح و موشک می دهد و هر گاه هم دلتان خواست حق بجانب می شود که چرا ایران حتی یک گلوله هم شلیک نکرد؟

ولی بد نیست بدانید که ایران ، تا کنون مساعدت های زیادی به جبهه اسلامی مقاومت در برابر اسرائیل کرده و خواهد کرد که خودتان از جزئیات این کمک های ، خوب خبر دارید و می دانید که اگر نبود همراهی های ایران ، جنگ های 22 و 33 روزه که اینک فخر اعراب شده ، با شکست ارتش اسرائیل همراه نبود.


6- مدعی است: "مصر بالاترین رهبری سیاسی در منطقه را دارد. هیچ کس نمی تواند تصمیمی را بدون مصر اتخاذ کند. برخی کشورها مانند ایران قصد دارند این رهبری را به سمت خود منتقل کنند اما با موانع بسیاری روبه رو می شوند. ایران اقداماتی را برای ربودن رهبری منطقه از مصر به کار گرفته است ولی موازنه منطقه ای از مصر ناشی می شود."

بله ، مصر روزگاری رهبری سیاسی اعراب را عهده دار بود ولی خدا رحمت کند آن روزگار را ؛ روزگاری که رهبر وقت مصر آنقدر غیرت داشت که از غصه شکست اعراب در برابر اسرائیل دق کند و بمیرد.
ولی اکنون چه؟ آیا یک کشور منفعل که برای دریافت صدقه های سالانه امریکا ، تن به هر ذلتی در برابر اسرائیل می دهد و حتی از کشتار مردم غزه هم ابایی ندارد ، چگونه می تواند داعیه دار رهبری اعراب باشد؟ آیا اعراب را چنین رهبری مفتضح باید؟ این بزرگ ترین توهین به اعراب می تواند باشد که رهبری چون حکومت کنونی مصر داشته باشند؟

رهبری منطقه ، نه با ایران است ، نه با مصر بلکه با مردم منطقه است که فارغ از گرایش های حکومت هایشان ، آزادی خواهی ، انسان دوستی و ظلم ستیزی پیشه می کنند و دیر نخواهد بود روزی که همین مردم موازنه را تغییر خواهند داد و آن روز منفعلانی مانند مبارک و ستمگرانی مثل حکام اسرائیل ، سخت منکوب خواهند شد ... الا ان نصر الله قریب .


صفحه مناسب چاپ پیشنهاد این صفحه از این خبر یک pdf بساز

سایر خبرها

  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ استقبال امیرعبداللهیان از همتای الجزایری در تهران
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه سیرالئون
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ ملاقات سفیر ایران با زندانیان ایرانی در موزامبیک و کسب اطلاع از سلامت آنها
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ رسانه اماراتی: حمیدتی و البرهان دیدار می‌کنند
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹ گفت‌وگوهای منطقه‌ای بن‌سلمان و السیسی در پاریس
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۸ مغرب نشست «النقب» را به تعویق انداخت
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۷ سودان جنوبی مرزهایش با سودان را بست
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۶ دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس نمایندگان تونس
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ تأسف وزیر خارجه مصر از موضع اتحادیه اروپا درباره سوریه
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ امیرعبداللهیان: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی در دستورکار دولت است
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ کنعانی حمله تروریستی در اوگاندا را به شدت محکوم کرد
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ تصمیم دولت بورکینافاسو برای راه‌اندازی سفارت در تهران
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ رئیس حزب‌ الوفد رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر شد
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۸ تمدید سه روزه آتش‌بس در سودان
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۷ کرملین: تحقق طرح صلح آفریقا درباره اوکراین سخت است
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶ دعوتنامه اردوغان برای السیسی
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶ 17 غیرنظامی سودانی از جمله چند زن و کودک در حمله هوایی کشته شدند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۵ کشته شدن 38 دانش‌آموز اوگاندایی در یک حمله تروریستی
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۴ یونیسف: بیش از 1 میلیون کودک به علت جنگ در سودان آواره شدند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۳ «نیروهای پشتیبانی سریع» سودان، ارتش را به مثله کردن 2 عضو خود متهم کردند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲ العربیه از تشکیل کمیته‌ ایرانی-مصری برای احیای روابط خبر داد
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ سفر نخست‌وزیر عراق به قاهره با محوریت ایران و تقویت روابط
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ تشدید جنگ داخلی در سودان پس از پایان آتش‌بس 24ساعته
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ رژیم صهیونیستی به دنبال تولید تسلیحات در مغرب
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ وعده ایتالیا برای کمک ۷۰۰ میلیون یورویی به تونس
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ نشست شورای همکاری خلیج فارس و مصر درباره مسائل منطقه‌
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش «شیر آفریقا» در مغرب
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ درگیری‌های خونین بین مردم و نیروهای امنیتی در سنگال
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ کشته شدن ده‌ها کودک در شمال نیجریه در پی حمله مردان مسلح
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ تمایل کومور برای ازسرگیری روابط رسمی با ایران