آفريقا

خبرگزاري فارس: مي‌هالفي با بيان اينكه آمريكا براي تسلط بر معادن الماس و طلاي آفريقا اقدام به انتشار ويروس‌هاي خطرناك در اين قاره مي‌كند، گفت: اشخاص مبتلا به اين ويروس‌ها پس از يك هفته خونريزي و فلج اندام از بين مي‌روند.



عبدالرحمان مي‌هالفي متخصص ژنتيك در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس به حربه‌هاي غرب به خصوص آمريكا براي چپاول آفريقا كه از جمله آنها شيوع بيماري‌هاي خطرناك و گسترش فقر است پرداخته كه از نظر خوانندگان مي‌گذرد.

*با كشف هر معدن يك بيماري در منطقه شيوع پيدا مي كند

وي مهمترين مشكل اين قاره بسيار ثروتمند را خدمات و امكانات بسيار پايين آن دانست و اظهار داشت: دنياي خارج از آفريقا قصد دارد تمام دارايي آفريقا را تصاحب كند، آن هم بدون وجود سياهاني كه در اين قاره زندگي مي‌كنند.
اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه معادن بسياري در آفريقا وجود دارد و كشورهاي زيادي تلاش مي‌كنند به آن دسترسي پيدا كنند، يادآور شد: آمريكا يكي از اين كشورها است كه با شيوع بيماري، رواج فقر و بي‌سوادي در بين مردم اين قاره تلاش مي‌كند تا بر منابع آن دسترسي يابد.
مي‌هالفي با اشاره به تخصص خود گفت: من متخصص ژنتيك هستم و عملكرد و كار كرد ويروس‌هايي كه در آفريقا رواج مي‌يابد را به خوبي مي‌شناسم.
اين كارشناس علوم ژنتيك با بيان اينكه ويروس‌هاي رايج در آفريقا نامي ندارند بلكه آنها را با كد گذاري مورد استفاده قرار مي‌دهند، اظهار داشت: در كشور كنگو، شهر «بوجي مايي» معادن الماس مشهوري دارد كه در كل آفريقا زبانزد است.
وي ادامه داد: در شرق كنگو يك بيماري رايج است كه شخص مبتلا به آن از تمام اعضا و جوارحش خون جاري مي‌‌شود و پس از چند روز مي‌ميرد كه همين موضوع در زيمبابوه كه معادن طلا دارد رايج است.

* ويروس‌هاي منتشر شده در آفريقا همه را از بين مي‌برد جز نيروهاي حافظ صلح آمريكايي

اين كارشناس علوم ژنتيك با اشاره به اينكه از نظر ژنتيكي اگر ويروسي جايي منتشر شود همه بايد به آن مبتلا شوند جز آن كس كه آنتي‌ويروس را داشته و به خود تزريق مي‌كند، گفت: كسي به اين سؤال پاسخ نداده كه چرا برخي نيروهاي سازمان ملل و حافظان صلح به آن مبتلا نمي‌شوند و اين ويروس روي آنها هيچ تأثيري نمي‌گذارد.
مي‌هالفي با اشاره به امكان ادامه حيات اين نوع ويروس‌ها در خاك يادآور شد: آنها حتي پس از 15 سال مي‌توانند افراد را مبتلا كنند.
وي خاطرنشان كرد: افرادي كه مبتلا به اين ويروس نمي‌شوند كه در گذشته آنتي ويروس آن را تزريق كرده باشند. اين يعني شناسايي و آشنايي آن افراد با ويروس.
اين متخصص ژنتيك با اشاره به حضور خود در كشور مالي گفت: امسال زندگي خود را به مالي انتقال دادم و تا پيش از آن در كنگو، زيمبابوه و غنا مشغول فعاليت بودم.

*با تحقيقات متوجه شدم بيماري شايع‏شده در مالي همان بيماري در كنگو و غنا بوده است

مي‌هالفي با بيان اينكه در مالي تا امروز هيچ‎گونه مريضي وجود ندارد، اظهار داشت: در قسمت غربي مالي برخي كمپاني‌ها معادن طلا را شناسايي كرده‌اند و مردم منطقه غرب به بيماري‌هايي مبتلا شده‌اند كه در گذشته در اين كشور شايع نبوده است.
وي به گفت‌وگوي خود با رهبران ديني آن مناطق اشاره كرد و افزود: از آنها نشانه‌هاي اين بيماري را پرسيدم و دريافتم كه اين بيماري مانند همان بيماري‌هايي مي‌باشد كه در كشور‌هاي داراي معدن رواج يافته است.
اين متخصص علوم ژنتيك دو كمپاني «ران گلد» و «آنگلو گلد را» كه ظاهراً متعلق به آفريقاي جنوبي و انگليس هستند اما در واقع آمريكايي مي‌باشند كمپاني‌هاي فعال در آفريقا خواند و يادآور شد: هنگامي كه در غنا و در شركت‌ آنگلو گلد كار مي‌كردم در آنجا به من آنتي‌ويروس اين بيماري را تزريق كردند.

* تب شديد، جاري شدن خون از مجاري بدن، فلج شدن و مرگ

مي‌هالفي با بيان اينكه در كنگو بيماري‌هاي زيادي وجود دارد و مردم آن از اين بيماري‌ها رنج مي‌برند اما كسي به فرياد آنها نمي‌رسد، خاطرنشان كرد: اين بيماري‌ها با تب شديد آغاز مي‌شوند و به همين دليل بوميان تصور مي‌كنند مالاريا است، اما پس از يك هفته از بيني، چشم و گوش‌هاي بيمار خون جاري مي‌شود و شخص بيمار با درد زيادي در اعضاي داخلي بدن خود پس از 2 روز با فلج شدن از بين مي‌رود و اين روشي است براي خلاص شدن از دست مردم اين قاره.
مي‌هالفي مناطقي را كه اين بيماري‌ها در آن شيوع مي‌يابد بسيار غني دانست كه غربي‌ها تلاش مي‌كنند تا آنها را خالي از سكنه كنند تا به راحتي به كار خود ادامه دهند و گفت: اين در حالي است كه مردم در مناطقي كه معدني ندارند بدون شيوع بيماري به زندگي خود ادامه مي‌دهند.
وي با اشاره به نحوه تصاحب معادن توسط غربي‌ها گفت: پس از شناسايي معدن در يك منطقه، نيروهاي نظامي منطقه به همراه نيروهاي حافظ صلح به آن منطقه رفته و آن را خالي از سكنه كرده و به دور آن حصار مي‌كشند.
اين كارشناس مسائل سياسي ادامه داد: پس از محاصره منطقه، نيروهاي نظامي بومي نيز نمي‌توانند وارد آن شوند و منطقه منحصراً در اختيار نيروهاي سازمان ملل كه آمريكايي هستند، قرار مي‌گيرد.

* آمريكا تلاش مي‎كند تعداد بوميان آفريقا را تا حد ممكن كاهش دهد

مي‌هالفي با طرح اين سؤال كه آيا آمريكا در آفريقا حضور دارد يا خير گفت: پاسخ ابتدايي منفي است، اما در نهايت همه اين كمپاني‌ها منافع آمريكا را تأمين مي‌كنند و آمريكا از اين فعاليت‌ها سود مي‌برد.
وي با بيان اينكه آنها مي‌خواهند تعداد بوميان منطقه را تا جاي ممكن كاهش دهند، اظهار داشت: در مرحله دوم اگر كسي احتياج به كمك داشته باشد بايد مبلغ زيادي بپردازد، به همين دليل جهان نمي‌تواند به مشكلات آمريكا بپردازد چرا كه مردم اين قاره نيازمند كمك زيادي هستند.
اين كارشناس مسائل سياسي با ذكر اين نكته كه ما در قرن 21 زندگي مي‌كنيم كه در آن دين، معنويت و اخلاق جايي ندارد و همه به فكر سود هستند، اظهار داشت: غذا دادن به يك ميليارد نفر در اين قرن بسيار سنگين است و آسان‌تر است كه آنها را بكشند.
مي‌هالفي با اشاره به رقابتهاي شوروي و آمريكا و جنگ سرد بين آنها گفت: آنها مي‌جنگيدند تا ببينند كدام يك مي‌تواند جهان را با سلاح هسته‌اي، موشك و جنگ بيولوژيك به چنگ آورد.
وي افزود: در لابراتوارهاي تخصصي در آمريكا و سيبري تلاش شد تا ويروس‌هاي جديدي كشت و توليد كنند. بر همين اساس تمام ويروس‌هاي موجود در جهان را جمع كردند و آنها را با يكديگر مخلوط كرده و ويروس‌هاي جديدي به‎وجود آوردند.

* لابراتوارهاي آمريكايي منبع شيوع بيماري‌هاي ناشناس آفريقايي

اين متخصص علوم ژنتيك با بيان اينكه هريك از خطوطي كه بين ويروس‌ها متصل مي‌شد، ويروس‌هاي جديدي بود كه نامي نداشت و به‏صورت كدگذاري شده مشخص مي‌شد تا افراد عادي به مشخصات آنها دست نيابند، اظهار داشت: پس از فروپاشي شوروي، آمريكا تلاش كرد تا نتايج لابراتوارهاي روسي و متخصصان آنها را به دست آورد كه موفق شد و از آنها استفاده كرد.
مي‌هالفي ادامه داد: مشكلات آفريقا و شيوع بيماري‌هاي ناشناس نيز درست از همان زمان يعني حدود 20 سال پيش در آفريقا آغاز شد كه مصادف بود با فروپاشي شوروي .
وي با اشاره به تلاش صنعت سينماي آمريكا براي فريب افكار عمومي گفت: طي 20 سال گذشته آمريكا تلاش كرد تا با ساخت فيلم‌هاي مختلف نشان ‌دهد كه اين ويروس‌ها از حيوانات آفريقايي منتقل شده و خود را به عنوان ناجي آفريقاييان معرفي كند.
اين متخصص علوم بيولوژيك افزود: شايد عامه مردم اين موضوع را باور كنند، اما من كه متخصص ژنتيك هستم اين موضوع را باور نمي‌كنم كه اين ويروس‌ها از طريق حيوانات منتقل شده باشند.
مي‌هالفي با اشاره به غيرممكن بودن انتقال اين ويروس‌ها از طريق حيواناتي مانند شامپانزه‌ها اظهار داشت: تنها اين اتفاق زماني امكان دارد كه اين حيوانات لابراتوار داشته باشند و اين ويروس‌ها را بسازند.

* بيماري غربي‌ها براي دست‎اندازي به منابع كشورها

وي با بيان اينكه سفيدپوستان (اروپاييان) از نظر روان‎شناسي مشكل دارند و مي‌خواهند كه آفريقا را تسخير كنند، ‌يادآور شد: غربي‌ها تلاش دارند دارايي‌ همه جهان را به‎دست آورند.
اين كارشناس مسائل سياسي ادامه داد: غربي‌ها اگر يك دوست مثل ايران داشته باشند كه نفت زيادي دارد، اصلاً خوشحال نيستند و مي‌خواهند كه همه نفت او را در اختيار بگيرند.
مي‌هالفي تمام تاريخ را مملو از دست اندازي‌هاي غربي‌ها به دنيا دانست كه به آن افتخار مي‌كنند و اظهار داشت: انگلستان، پرتغال و اسپانيا به خاطر مستعمرات و دست اندازي به كشورهاي ديگر به خود مي‌بالند.
وي ادامه داد: هنگامي كه بحث از اين مستعمرات مي‌شود هيچ‎كس سخن از كشتن به خاطر استعمار را نمي‌آورد و اينكه چه تعداد انسان كشته شده‌اند كه اين يك بيماري است.

* كارگران آفريقايي با 5 روز كار مداوم در معدن و دستمزد يك دلاري تبديل به حيوان مي‎شوند

اين كارشناس مسائل سياسي غارت و چپاول ثروت آفريقا توسط آمريكا را مهم دانست و يادآور شد: مهم‌تر از غارت الماس و طلاي آفريقا اين است كه آنها آينده آفريقا را مي‌دزدند و چيزي براي مردم اين قاره نمي‌گذارند.
مي‌هالفي ادامه داد: هنگامي كه سياهان را براي معادن استخدام مي‌كنند، تنها يك دلار در روز حقوق مي‌دهند. كارگران حق ندارند تا يك هفته از معادن كه چند صد متر پايين‌تر از زمين است خارج شوند و تنها هر دو روز يك‎بار براي هوا خوردن بيرون مي‌آيند و به اين صورت به هيچ آينده‌اي فكر نمي‌كنند.
وي افزود: زماني كه كارگران پس از يك هفته از معادن خارج مي‌شوند با 5 دلار به هيچ چيزي فكر نمي‌كنند و پس از مدتي افراد تبديل به حيواناتي مي‌شوند كه فقط به فكر خوردن و تجاوز به زنان هستند.
اين متخصص علوم ژنتيك اين نوع زندگي را فكر كردن به همان روز و نه آينده خواند و خاطرنشان كرد: اين يعني برده داري مدرن.
مي‌هالفي با ذكر اين نكته كه همين مبلغ را معدنچيان زيمبابوه دريافت مي‌كنند، گفت: برخي مواقع مردم به دليل دستمزد پايين به معادن نرفته و خودشان به اميد يافتن طلا و الماس شروع به حفر زمين مي‌كنند كه پليس با پيدا كردن آنها، اين افراد را به زندان نمي‌فرستد بلكه به معادن مي‌برد تا به‏صورت مجاني كار كنند.

* بهترين حقوق دريافتي در آفريقا ماهي 100 يورو است

وي با اشاره به كشور مالي كه از نظر حقوقي بهترين وضعيت را در بين كشورهاي آفريقايي دارد، اظهار داشت: در كشور مالي حقوق افراد به 100يورو در ماه رسيده است.
اين متخصص علوم بيولوژيك با بيان اينكه در مالي در منطقه «ماماي بوگو» به عنوان كدخدا زندگي مي‌كند، گفت: حدود 30 درصد از جمعيت مردان اين منطقه در معادن كار مي‌كنند و وقتي به خانه‌هايشان باز مي‌گردند اين بيماري‌ها را مي‌آورند. ما به دنبال شناسايي و علت اين بيماري‌ها هستيم.
مي‌هالفي در ادامه سخنان خود غنا را كشوري ثروتمند خواند كه از واژه «غني» گرفته شده است و اظهار داشت: سفيد پوستان از گذشته براي گرفتن برده و استخراج طلا به اين كشور مي‌رفتند.
وي با بيان اينكه در منطقه «آشانتي» غنا كه مركز معادن است اين بيماري بسيار رواج دارد، خاطرنشان كرد: بيماري‌ها در آفريقا مهم هستند اما از آن مهم‌تر فقر اين قاره است كه جهان خارج به آنها تحميل كرده است.
اين متخصص علوم بيولوژيك در ادامه سخنان خود با اشاره به نسل كشي فجيع به راه افتاده در رواندا و كشته شدن 5/1 ميليون «توتسي» توسط «هوتي‌»ها، خاطر نشان كرد: هيچيك هرگز اين موضوع را نمي‌خواستند بلكه يك طرف سوم با مسلح كردنشان از آنها خواسته بود كه يكديگر را از بين ببرند، در حالي كه هيج اختلاف تاريخي با هم نداشتند.

* در آفريقا هر ساله 25 ميليون نفر به‎علت فقر جان خود را از دست مي‌دهند

مي‌هالفي ايجاد و اختلاف در آفريقا را بسيار ساده دانست و اظهار داشت: اگر در كشوري اجازه ندهيم كه افراد به نظام آموزش دسترسي داشته باشند، پس از گذشت يك نسل فرد تبديل به يك حيوان شده و رسومات و فرهنگ خود را فراموش مي‌كند كه در اين زمان ايجاد اختلاف و به جان هم انداختن افراد راحت مي‌شود.
وي دليل از بين بردن زبان و فرهنگ ديگران توسط آمريكا را همين موضوع دانست و گفت: با از بين رفتن تاريخ بومي اگر شما بخواهيد تاريخ خود را بشناسيد بايد به موزه‌هاي غربي برويد به همين دليل مطالعه تاريخ و ادبيات گذشته يكي از مهمترين ابزار دفاعي در برابر اين تهاجم غربي است.
اين كارشناس مسائل ژنتيك ادامه داد: اما افراد در وسط جنگل هيچ تاريخ و پيشينه‌اي از خود ندارند و براي يافتن آن نيز نمي‌توانند به كشورهاي غربي بروند.
مي‌هالفي با ذكر اين نكته كه همه اين بيماري‌ها و جنگ‌هاي داخلي تنها مي‌تواند يك تا دو ميليون نفر را در سال از بين ببرد، خاطرنشان كرد: در آفريقا به دليل فقر هر ساله 25 ميليون نفر جان خود را از دست مي‌دهند در حالي كه هيچيك براي مرگ خود در آينده نقشه ندارند بلكه اين نقشه‌ها در واشنگتن و تل‌آويو كشيده مي‌شود و اين كشورها عامل اصلي كشتار و فقر آفريقايي‌ها هستند.


صفحه مناسب چاپ پیشنهاد این صفحه از این خبر یک pdf بساز

سایر خبرها

  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ استقبال امیرعبداللهیان از همتای الجزایری در تهران
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه سیرالئون
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ ملاقات سفیر ایران با زندانیان ایرانی در موزامبیک و کسب اطلاع از سلامت آنها
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ رسانه اماراتی: حمیدتی و البرهان دیدار می‌کنند
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹ گفت‌وگوهای منطقه‌ای بن‌سلمان و السیسی در پاریس
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۸ مغرب نشست «النقب» را به تعویق انداخت
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۷ سودان جنوبی مرزهایش با سودان را بست
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۶ دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس نمایندگان تونس
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ تأسف وزیر خارجه مصر از موضع اتحادیه اروپا درباره سوریه
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ امیرعبداللهیان: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی در دستورکار دولت است
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ کنعانی حمله تروریستی در اوگاندا را به شدت محکوم کرد
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ تصمیم دولت بورکینافاسو برای راه‌اندازی سفارت در تهران
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ رئیس حزب‌ الوفد رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر شد
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۸ تمدید سه روزه آتش‌بس در سودان
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۷ کرملین: تحقق طرح صلح آفریقا درباره اوکراین سخت است
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶ دعوتنامه اردوغان برای السیسی
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶ 17 غیرنظامی سودانی از جمله چند زن و کودک در حمله هوایی کشته شدند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۵ کشته شدن 38 دانش‌آموز اوگاندایی در یک حمله تروریستی
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۴ یونیسف: بیش از 1 میلیون کودک به علت جنگ در سودان آواره شدند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۳ «نیروهای پشتیبانی سریع» سودان، ارتش را به مثله کردن 2 عضو خود متهم کردند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲ العربیه از تشکیل کمیته‌ ایرانی-مصری برای احیای روابط خبر داد
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ سفر نخست‌وزیر عراق به قاهره با محوریت ایران و تقویت روابط
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ تشدید جنگ داخلی در سودان پس از پایان آتش‌بس 24ساعته
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ رژیم صهیونیستی به دنبال تولید تسلیحات در مغرب
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ وعده ایتالیا برای کمک ۷۰۰ میلیون یورویی به تونس
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ نشست شورای همکاری خلیج فارس و مصر درباره مسائل منطقه‌
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش «شیر آفریقا» در مغرب
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ درگیری‌های خونین بین مردم و نیروهای امنیتی در سنگال
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ کشته شدن ده‌ها کودک در شمال نیجریه در پی حمله مردان مسلح
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ تمایل کومور برای ازسرگیری روابط رسمی با ایران