ممنوعیت های دولت مصر برای برخی نامزدها ، موجب شده احزاب این کشور در انتخابات پارلمانی به استفاده از اینترنت برای افزایش حملات تبلیغاتی خود روی آوردند.
"عمر احمد" مدیر یکی از پایگاههای اطلاع رسانی روز دوشنبه دراین باره درگفتگو باشبکه خبری العالم گفت : استفاده از شبکه اینترنت برای تبلیغات انتخاباتی بهترین و سریع ترین و ارزان ترین شیوه در تبلیغات است.
وی با بیان اینکه همه نامزدها بر تبلغات انتخاباتی از طریق اینترنت تاکید می کنند، افزود: برخی پایگاهها متخصص درامر انتخابات هستند و برخی پایگاههای دیگر مانند فیس بوک و یوتیوب و تویتر به روند انتخاباتی کمک می کنند.
احمد خاطرنشان کرد: همه نامزدها به استفاده از اینترنت در روند انتخابات به جای تبلیغات در خیابانها اعتقاد راسخ دارند، زیرا از این طریق ایده و دیدگاههای آنها به طور سریع و آسان و به شیوه ای متمدنانه به رای دهندگان می رسد.
آنچه که در تبلیغات امسال انتخابات مصر تازگی دارد، استفاده از رادیو و تلویزیون دولتی برای تبلیغات انتخاباتی، احزابی غیر از حزب ملی دموکرات حاکم است؛ دولت مصر برای نخستین بار به برخی از احزاب اجازه تبلیغ برای نامزدهای خود از طریق تلویزیون رسمی داده است درحالی که پیشتر، این اقدام فقط منحصر به حزب ملی حاکم بوده است.
اما محدودیتی آشکارعلیه برخی نامزدها اعمال شده است ، آنها به هیچ وجه حق حضور در تلویزیون و یا رادیو و یا حتی نشریات دولتی مصر را ندارند.
یادآور می شود، تعداد نامزدهای انتخابات پارلمانی امسال مصر به 5183 نفر رسیده است که در تبلیغات انتخاباتی خود از 6 پایگاه الکترونیکی متخصص در زمینه تبلیغات رسانیه ای استفاده کردند و این علاوه بر ابزارهای تبلیغاتی دیگری مانند پارچه نوشته ها و آگهی دادن در نشریات غیر رسمی است.