فرارو- اسناد محرمانه جدید نشان می دهد که «معمر قذافی» سالانه بیش از 3 میلیون دلار هزینه می کرده تا در رسانه های جهانی چهره ای «اصلاح طلب» از او نمایش داده شده و به عنوان یک رجل خوش نام سیاسی از او یاد شود.
به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از دیلی نیوز، قذافی که اکنون با یک خیزش عمومی از سوی مردم لیبی دست و پنجه نرم می کند، یک «گروه رسانه ای» متشکل از شرکتهای امریکایی در استخدام خود داشته که نقش مشاوران سیاسی را برای او بازی می کردند.
این «گروه رسانه ای» ترتیبی اتخاذ مینمود تا تحلیلگران سیاسی و مقامات دولتی سابق از گوشه و کنار جهان به صورت رایگان به لیبی سفر کرده و با قذافی دیدار داشته باشند تا از این طریق وجهه او نزد افکار عمومی جهان ارتقاء یابد. این اتاق فکر از سال 2006 آغاز به کار نموده است.
متخصصین این کار «گروه رسانه ای» سعی می کردند با ارائه مقاله و یادداشت به رسانه های بین المللی او را به عنوان یک «سیاستمدار زیرک»، «متفکر» و «روشنفکر» جلوه داده و این تصور را در اذهان ایجاد نمایند که تحت رهبری هوشمندانه او یک «لیبی جدید» در حال ظهور است.
هزینه این «گروه رسانه ای» برای قذافی سالانه 3 میلیون دلار آب می خورده است، که این علاوه بر مخارج دیگر شامل «جلسات مشاوره»، «جلسات توجیهی»، «تجزیه و تحلیل» و دعوت ماهانه شخصیتهای بلند مرتبه به لیبی بوده است.