رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به هدفگذاریهای جدید برای حضور در بازار مصر گفت: مصر در صدر بازارهای هدف تجاری ایران در آفریقا قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "حمید صافدل" در گفتگو با شبکه اطلاعرسانی بازرگانی ایران ، از برنامهریزیهای گسترده برای همکاریهای تجاری با مصر خبر داد و افزود: پس از تحولات رخ داده در کشور مصر، نگاهها به بازار این کشور برای توسعه همکاریهای تجاری و بازرگانی به ویژه در حوزه بخش خصوصی، معطوف شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه صدور کالا، خدمات فنی و مهندسی و گردشگری برنامههای گستردهای با این کشور در دستور کار داریم، گفت: مقدمات برگزاری نشست بررسی مطالعات و فرصتهای بازاریابی مصر در دستور کار قرار دارد. بر این اساس به زودی همایشی تحت عنوان "شناخت فرصتهای تجاری و همکاریهای اقتصادی و بازرگانی با کشور مصر" در سازمان توسعه تجارت برگزار میشود.
معاون وزیر بازرگانی با اذعان به اینکه مصر از بازارهای جدید تجاری ایران محسوب میشود، تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید، فضایی برای توسعه همکاریها با مصر شکل گرفته است. با توجه به تعریف هدفگذاریهای جدید برای حضور در بازار مصر، میتوان گفت که این کشور از این پس در صدر اولویت بازارهای هدف تجاری ایران در منطقه آفریقا قرار میگیرد.