واحد مرکزی خبر / میزان واردات خشکبار و تنقلات در مصر امسال هشتاد درصد نسبت به ماه رمضان سال گذشته کاهش یافته است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره امسال در پی پیامدهای اقتصادی انقلاب بیست و پنجم ژانویه و حملات تبلیغاتی برای ترغیب مردم به صرفه جویی در مصرف ، واردات خشکبار و تنقلات ماه مبارک رمضان در مصر به میزان هشتاد درصد کاهش یافت.
در گزارش محمد فاوی درباره این موضوع آمده است اندکی قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان حملات تبلیغاتی در مصر آغاز شده است.
هدف از این تبلیغات ترغیب مردم به صرفه جویی در خوردن در ماه رمضان است زیرا در این ماه میزان مصرف بسیاری از خانواده ها به اوج خود می رسد.
مصری ها در ماه رمضان خشکبار و تنقلات مصرف می کنند و ثروتمندان و فقرا در این مورد برابر هستند اما هر کدام براساس قدرت خرید مصرف می کنند.
معمولا خشکبار و تنقلات هر سال مشکلی برای دولت مصر به شمار می رود زیرا بیشتر آنها از خارج وارد می شود و مبالغ هنگفتی برای آن هزینه می شود.
سال گذشته مصری ها برای این کالاها صد میلیون دلار هزینه کردند این در حالی است که براساس برآوردهای مستقل بین المللی ، حدود بیست درصد جمعیت مصر زیر خط فقر زندگی می کنند.
اما به نظر می رسد وضعیت ناشی از انقلاب و مشکلات اقتصادی این کشور در سال جاری باعث کاهش واردات این کالاها شده و حملات تبلیغاتی برای درخواست از شهروندان به صرفه جویی در مصرف این کالاها افزایش یافته است.
به نظر می رسد این تلاش ها به نتیجه رسیده است چرا که امسال میزان واردات خشکبار و تنقلات هشتاد درصد نسبت به ماه رمضان سال گذشته کاهش یافته است.
این بدان معنا است که مصری ها امسال فقط بیست میلیون دلار برای این کالاها هزینه خواهند کرد.