واحد مرکزی خبر- اسرافها و ریخت و پاشهای تبلیغات انتخاباتی در مصر پس از سرنگونی دیکتاتوری حسنی مبارک و حزب وابسته به ان به حداقل رسیده است .
به گزارش شبکه تلویزیونی النیل، به رغم اینکه تبلیغات انتخاباتی نمایندگان مجلس مصر از هفته گذشته اغاز شده است اما میزان این تبلیغات در سطح اهمیت اولین انتخابات پارلمانی پس از انقلاب نیست .
برخی تحلیلگران بر این باورند افزایش حوزه های انتخاباتی ، برگزاری انتخابات براساس فهرست احزاب و از بین رفتن ریخت و پاشهای حزب حاکم سابق از عوامل کاهش تبلیغات به شمار می روند.
علی خفاجی خبرنگار این شبکه درباره کاهش تبلیغات انتخاباتی در مصر گفت: این خیابان در دوره های انتخاباتی گذشته پر از تبلیغات بود اما اکنون پلاکاردها و تابلوهای تبیلغاتی در خیابان چندان مشاهده نمی شود.
یکی از شهروندان مصری در این باره گفت: در گذشته حزب ملی دموکراتیک حاکم از نمایندگان خود حمایت مالی می کرد .
مردم از همان ابتدای تبلیغات انتخاباتی می توانستند نماینده اینده مجلس را حدس بزنند .
شهروند دیگری در مصر تصریح کرد: احزاب قدیمی قبلا هزینه و خیابانها را پر از پلاکاردها می کردند چون می دانستند پس از اعلام نتایج انتخابات انچه را هزینه کرده بودند باردیگر پس خواهند گرفت .
یک مصری نیز گفت: اکنون افرادی که به خاطر سوء استفاده از پول نماینده شدند ، مشخص شده اند.
انقلاب واقعیتها را روشن کرده است و افراد وابسته به حزب ملی همچون موش مخفی شده اند .
خبرنگار این شبکه با اشاره به اینکه افزایش تعداد حوزه های انتخاباتی و انتخابات براساس فهرست منجر به کاهش تبلیغات شده است، تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که بیشتر تبلیغات متعلق به نامزدان مستقل است احزاب و فهرستها تبلیغات زیادی ندارند.