باشگاه خبرنگاران جوان-نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر از شيوه هاي متفاوت در كارزار انتخاباتي خود استفاده مي كنند.
به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه تلويزيوني العالم ؛ تا چند روز ديگر انتخابات رياست جمهوري در مصر برگزار خواهد شد . شدت گرفتن رقابت ميان سيزده نامزد انتخابات براي به دست آوردن آراي 50 ميليون مصري باعث شد كه بسياري از اين نامزدها در كارزار انتخاباتي خود از شيوه هاي غيرسنتي و تبليغات استفاده كنند.
بر اساس اين گزارش ، همان طور كه جريان هاي مختلفي در انتخابات رياست جمهوري مصر نامزد دارند ، شيوه هاي تبليغاتي اين نامزدها نيز متفاوت است . گروه اخوان المسلمين در كارزار انتخاباتي محمد مرسي نامزد خود از حضور گسترده انساني از شمال تا جنوب مصر استفاده مي كند . اما عبدالمنعم ابوالفتوح ديگر نامزد اسلام خواه انتخابات رياست جمهوري در كارزار انتخاباتي خود از شيوه هاي تبليغاتي جديد و از عناصر زيبايي و هنر براي تاثيرگذاري بر مردم استفاده مي كند.
برخي از نامزدها نيز بر عنصر ديني و بر حضور گسترده مردمي در نماز جمعه متمركز شده اند . برخي از نامزدهاي انتخابات نظير احمد شفيق ترجيح مي دهد مردم آنان را به صورت نخبه اي ببينند كه شايستگي تصميم گيري در بالاترين سطوح سياسي مصر را دارد و نقش مردم نيز تنها راي دادن به اين افراد است. همچنين مناظرات تلويزيوني نيز بسيار تاثيرگذار است. برخي نيز بر اين باورند اين پول است كه نتايج انتخابات را مشخص مي كند و فرصت نامزدهايي كه پول هزينه نمي كنند تباه مي شود .
برخي از نامزدها نظير حمدين صباحي از شيوه هاي راهپيمايي و استفاده خودروها براي گشت زدن در خيابان هاي و ميادين پايتخت و ديگر شهرها استفاده مي كند. اين نتايج انتخابات رياست جمهوري مصر است كه مشخص مي كند تبليغات يا آرمان ها حرف نهايي را مي زند.
صفوت العالم مسئول كميته نظارت بر كارزار انتخاباتي نامزدها گفت : شمار زيادي از شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي نقش تبليغاتي براي نامزدها ايفا مي كنند و توجهي به نقش خود در آگاه كردن مردم ندارند.
رغدا سيد كارشناس روان شناسي اجتماعي گفت: بهترين تبليعات بيشترين و گران ترين آن است كه احمد شفيق انجام مي دهد.