سودان

شبکه تلویزیونی سودان گزارش داد: مقامات،شخصیت ها و احزاب سیاسی سودان حمله هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی به یک کارخانه ساخت سلاح در نزدیکی خارطوم را محکوم و بر ضرورت افزایش وحدت داخلی تاکید کردند.

به گزارش این شبکه، شماری از وزرا، شخصیت های سیاسی و حزبی در سودان با برگزاری نشست های مختلف حمله هواپیماهای جنگنده اسرائیل به کارخانه یرموک در نزدیکی خارطوم را محکوم و تاکید کردند این حمله باعث پایبندی بیشتر سودان بر مواضع خود می شود. این شخصیت ها خواهان افزایش توان دفاعی این کشور شدند.

بحر ادریس ابوقرده از جنبش آزادی عدالت سودان گفت: باید در عرصه های قانونی و دیپلماتیک تلاش کنیم تا بتوانیم حقوق ملت را محقق کنیم.

تابیتا پطرس از جنبش خلق سودان گفت: این حملات اسرائیلی علیه دستاوردهای ملت سودان است. این حملات باعث افزایش قدرت و اقتدار ما می شود. اسرائیل نمی خواهد ملت سودان در مسیر پیشرفت حرکت کند.

الفاتح تاج السر از حزب اتحاد دموکرات سودان گفت: هدف این حمله بی ثبات کردن سودان، توانایی های این کشور و علیه مسلمانان در شرایط عید قربان بوده است.

حسن هلال از حزب اتحاد دموکرات سودان افزود: این حمله از رژیم نژادپرستانه صیهیونیستی قابل پیش بینی بوده است چرا که سودان از سال 1948 و از زمان تاسیس این رژیم جعلی مواضع ثابتی دارد و هرگز این مواضع تغییر نکرده است. باید بسیار هوشیار باشیم و از همه توان نظانی،مردمی و دیپلماتیک خود استفاده کنیم.

احمد ابراهیم الطاهر رئیس شورای ملی سودان گفت: اسرائیل بارها است که در مراحل مختلف شورش داخلی در سودان این کشور را هدف قرار داده و از شورشیان در دهه های گذشته حمایت کرده و به سران گروه های شورشی پناه داده است و حمایت آموزشی و تسلیحاتی خود را در اختیار این شورشیان قرار داده است تا با این شورشیان با ارتش و مردم سوریه بجنگند. اسرائیل از گروه های شورشی در دارفور حمایت کرده است. اسرائیل گروه های یهودی در جهان را علیه سودان بسیج کرده است.
سرلشکر ستاد آدم حامد موسی رئیس شورای ایالت های سودان گفت: اسرائیل از سال 1948 دشمن سودان است و دشمنی ما با این رژیم ادامه دارد. هدف اساسی تل آویو تجزیه سودان است. باید توان دفاعی سودان تقویت شود و از وحدت قویی داخلی برخوردار باشیم و این کارخانه ویران شده را بازسازی کنیم.

ابراهیم محمود حامد وزیر کشور سودان گفت: هدف این حملات، هدف قرار دادن ملت،سرزمین، توانایی ها و ارتش سودان بوده است. ملت سودان بسیار آگاه است و این حمله اسرائیل بیانگر یک حمله راهبردی بوده که امنیت و ثبات سودان را هدف قرار داده است.

ابراهیم آدم ابراهیم نائب رئیس حزب اصلاح و توسعه سودان گفت: ما به شدت این حمله را محکوم می کنیم و باید همه ملت سودان در برابر این حمله وحشیانه بایستند. این حمله نقض آشکار قوانین بین المللی و بیانگر فعالیت های تروریستی رژیم اسرائیل است. سودان کشور باثباتی بوده و گام های بزرگی در مسیر صلح و ثبات برداشته است. اسرائیل می خواهد امنیت و ثبات سودان را هدف قرار دهد. سودانی ها باید با وحدت در برابر این حادثه بایستند و هر کس این حادثه را محکوم نکند خائن به ملت،وحدت و سرزمین سودان است.

آدم علی شوقار رئیس جنبش آزادی سودان گفت: ما این حمله وحشیانه اسرائیل را محکوم می کنیم. سودان به عنوان کشوری بزرگ و مسلمان از سوی اسرائیل هدف قرار گرفته است. باید همه مردم و گروه های سیاسی سودان برای مقابله با تجاوزات اسرائیل یا رژیم های دیگر با قدرت بایستند.

حسن عبدالقادر هلال از حزب اتحاد دموکرات سودان گفت: رژیم اسرائیل با این حمله هوایی به این کارخانه فکر می کرد که می تواند روحیه ملت و ارتش سودان را تضعیف کند ولی این هدف اسرائیل محقق نخواهد شد چرا که این حمله باعث افزایش توان و اعتقادات ما شده است. ما به خوبی می دانیم رژیم صهیونیستی یک رژیم نژادپرست و متجاوز است و از زمانی که در سال 1948 تاسیس شد یک رژیم متجاوز بود و این رژیم دشمن اصلی سودان است.

عبدالقادر ابراهیم علی رئیس حزب عدالت و توسعه شرق سودان گفت: ما این حمله وحشیانه علیه ملت سودان را محکوم می کنیم. احزاب وحدت ملی در نشست خود این حمله وحشیانه اسرائیل را محکوم کردند. در این زمان باید وحدت داخلی بیشتر شود که می تواند پاسخی محکم به این رژیم متجاوز باشد.

الطاهر الحاج از حزب امت فدرال گفت: این حمله باعث افزایش قدرت ملت سودان می شود و این ملت از وحدت و حاکمیت خود عقب نشینی نخواهد کرد. همه گروه های سیاسی سودان این حمله را محکوم می کنند.
عبدالملک البریر از حزب کنگره ملی سودان گفت: این حمله ماهیت تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و کینه تاریخی آن را از سودان نشان می دهد. این رژیم به هیچ ارزش انسانی، اخلاقی و حقوق بشری پایبند نیست.

منال طلحه النجومی نماینده جوانان احزاب وحدت ملی سودان گفت: این حمله باعث تقویت جبهه داخلی سودان می شود.

عبود جابر سعید دبیر کل شورای احزاب وحدت ملی سودان گفت: شورای احزاب وحدت ملی سودان از همه اقشار و احزاب سیاسی سودان می خواهد وحدت ملی در برابر چالش های خارجی تقویت شود. این سومین بار است که اسرائیل دست به این حمله می زند و باید از دولت سودان برای مقابله با این تجاوز وحشیانه حمایت کرد. ما اعتقاد قویی به ارتش سودان داریم و نیروهای مسلح این کشور قادر است به هر حمله ای به سودان واکنش نشان دهد.

علی السید از حزب اتحاد دموکرات سودان گفت: این حمله از سوی هر طرفی صورت گرفته باشد، قبل از این که خطری برای سودان بوده، خطری برای جامعه بین المللی است. باید وحدت ملی در سودان تقویت شود تا با چنین حملاتی در آینده مقابله شود. همه کشورها دارای کارخانه ساخت سلاح هستند.

میر شیخ الدین از حزب قومی سودان گفت: این حمله اقدامی تحریک آمیز و نقض حاکمیت سودان بوده است. دولت سودان در واکنش به این تجاوزات باید در آمادگی کامل باشد تا شهروندان به دولت در حفظ امنیت خود اطمینان داشته باشند.

مریم الصادق المهدی از حزب امت قومی سودان گفت: ملت سودان حمله وحشیانه اسرائیل به خارطوم را محکوم می کند و باید به زیان دیدگان غرامت پرداخت و وحدت داخلی در سودان بیشتر شود و از توان دفاعی هوایی خوبی برخوردار شویم.


صفحه مناسب چاپ پیشنهاد این صفحه از این خبر یک pdf بساز

سایر خبرها

  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ استقبال امیرعبداللهیان از همتای الجزایری در تهران
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه سیرالئون
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ ملاقات سفیر ایران با زندانیان ایرانی در موزامبیک و کسب اطلاع از سلامت آنها
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ رسانه اماراتی: حمیدتی و البرهان دیدار می‌کنند
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹ گفت‌وگوهای منطقه‌ای بن‌سلمان و السیسی در پاریس
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۸ مغرب نشست «النقب» را به تعویق انداخت
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۷ سودان جنوبی مرزهایش با سودان را بست
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۶ دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس نمایندگان تونس
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ تأسف وزیر خارجه مصر از موضع اتحادیه اروپا درباره سوریه
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ امیرعبداللهیان: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی در دستورکار دولت است
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ کنعانی حمله تروریستی در اوگاندا را به شدت محکوم کرد
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ تصمیم دولت بورکینافاسو برای راه‌اندازی سفارت در تهران
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ رئیس حزب‌ الوفد رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر شد
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۸ تمدید سه روزه آتش‌بس در سودان
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۷ کرملین: تحقق طرح صلح آفریقا درباره اوکراین سخت است
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶ دعوتنامه اردوغان برای السیسی
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶ 17 غیرنظامی سودانی از جمله چند زن و کودک در حمله هوایی کشته شدند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۵ کشته شدن 38 دانش‌آموز اوگاندایی در یک حمله تروریستی
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۴ یونیسف: بیش از 1 میلیون کودک به علت جنگ در سودان آواره شدند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۳ «نیروهای پشتیبانی سریع» سودان، ارتش را به مثله کردن 2 عضو خود متهم کردند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲ العربیه از تشکیل کمیته‌ ایرانی-مصری برای احیای روابط خبر داد
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ سفر نخست‌وزیر عراق به قاهره با محوریت ایران و تقویت روابط
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ تشدید جنگ داخلی در سودان پس از پایان آتش‌بس 24ساعته
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ رژیم صهیونیستی به دنبال تولید تسلیحات در مغرب
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ وعده ایتالیا برای کمک ۷۰۰ میلیون یورویی به تونس
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ نشست شورای همکاری خلیج فارس و مصر درباره مسائل منطقه‌
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش «شیر آفریقا» در مغرب
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ درگیری‌های خونین بین مردم و نیروهای امنیتی در سنگال
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ کشته شدن ده‌ها کودک در شمال نیجریه در پی حمله مردان مسلح
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ تمایل کومور برای ازسرگیری روابط رسمی با ایران