حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر یکشنبه در دیدار آقای «جاکوب زوما» رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، با تأکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های متنوع اقتصادی و سیاسی، خاطرنشان کردند: کشورهای مستقل باید هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند و همکاری‌های خود را به‌رغم اخلالگری‌های بعضی از قدرت‌های استکباری افزایش دهند.


ادامه | 5240 کلمه در ادامه متن

رئیس جمهور آفریقای جنوبی که صبح یکشنبه به همراه هیاتی ۱۸۰ نفره به تهران آمده با حضور همتای ایرانی خود یادداشت های تفاهم فراوانی به امضا رساند.


ادامه | 20933 کلمه در ادامه متن

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله انتحاری به مسجدی در حومه شهر مایدوگوری در شمال شرق نیجریه که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان بی‌گناه نیجریه‌ای شد را محکوم کرد.


ادامه | 1344 کلمه در ادامه متن

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی خطاب به همسر محمد حسنین هیکل، درگذشت این نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته عرب را تسلیت گفت.


ادامه | 4321 کلمه در ادامه متن
ايران

Open in new window

دهها تن از سفرا، شخصیتهای تونسی، ارباب رسانه و علاقمندان به جمهوری اسلامی ایران، با امضا دفتر یابود جان باختگان فاجعه منا با مردم و دولت ایران ابراز همدردی نمودند.


ادامه | 1869 کلمه در ادامه متن
ايران

Open in new window

دکتر عراقچی گفت: ملت ایران در سوگ 465 قربانی فاجعه ای هستند که جلوگیری از آن امکان پذیر بود.


ادامه | 2983 کلمه در ادامه متن
ايران

رئیس سابق دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره، نژاد پرستی عربستان سعودی و بی‌کفایتی مقامات این کشور را از جمله عوامل رخ دادن فاجعه منا دانست.


ادامه | 5458 کلمه در ادامه متن
ايران

الجزيره - روزنامه الجزايري 'الشروق' نوشت: تهديدها و ادعاهاي واهي اسراييل مبني بر حمله نظامي به ايران فقط با هدف منحرف كردن افكار عمومي جهان از موضوع فلسطين و ادامه سياست هاي توسعه طلبانه ضد فلسطيني توسط تل آويو است.


ادامه | 1894 کلمه در ادامه متن
ايران

بيروت - رييس دانشگاه ملي لبنان با اشاره به اينكه انعطاف پذير بودن از وِيژگي هاي مهم قانون هاي اساسي در عصر جديد است، تصريح كرد: در قانون اساسي ايران بر مفهوم نظام جمهوري و گردشي بودن رياست جمهوري تاكيد شده كه اين موضوع در خصوص كشورهاي پيشرفته، به روز و مترقي صادق است.


ادامه | 4038 کلمه در ادامه متن
ايران


یک عضو مجلس شورای اسلامی ایران، رهبری مردمی و دینی در انقلاب اسلامی ایران را بهترین الگو برای ملت های انقلابی منطقه دانست.


ادامه | 2160 کلمه در ادامه متن
ايران

واحد مرکزی خبر /ایران در میان کشورهای اسلامی با اختصاص بیش از45درصد تولیدات نانو رتبه نخست را دارد و این در حالی است که ترکیه با 13درصد تولیدات نانو در رتبه دوم قرار دارد.


ادامه | 1306 کلمه در ادامه متن
ايران

واحد مرکزی خبر / دانشجویان دانشگاه های تهران فردا در حمایت از دانشجویان قاهره در پایین کشیدن پرچم آمریکا مقابل لانه جاسوسی این کشور در تهران تجمع می کنند.


ايران

راهپیمایان روز جهانی قدس ، محاکمه مبارک دیکتاتور مصر را به طور نمادین در خیابان انقلاب برگزار کردند.


ادامه | 896 کلمه در ادامه متن
ايران

بررسی استراتژیک -با گذشت بیش از ۵ ماه از شروع بهار عربی و تحولات کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا همچنان بسیاری از کارشناسان تحولات ایجاد شده را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران می‌دانند ضمن اینکه شعارهای مطرح شده در تظاهرات مردمی را نیز مطابق با شعارهایی ارزیابی می‌کنند که سی سال پیش مردم ایران در راهپیمایی‌های مردمی علیه رژیم شاه سر دادند.کارشناسان معتقدند که هر کجای خاورمیانه را که دست بگذارید و به هر کجای منطقه که بنگرید رد پای ایران را به روشنی می‌توانید ببینید. این بدان معنا است که نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه به رغم خصومت‌های بسیار رقبای منطقه‌ای به ویژه عربستان سعودی رو به افزایش است و در عین ناباوری غربی‌ها هر جا که تغییر می‌کند لاجرم ورق به نفع ایران بر می‌گردد.


ادامه | 15610 کلمه در ادامه متن
ايران

فارس: ناوگروه اعزامي ارتش در آبهاي بين‌المللي پس از درگيري يك‎ساعته با دزدان دريايي، كشتي ايراني عطار را از چنگ آنها نجات داد.


ادامه | 1363 کلمه در ادامه متن
ايران

افق: روزنامه آلماني 'اشپيگل'روز دوشنبه به نقل از اظهارات 'محمد البرادعي' درمصاحبه با اين نشريه نوشت : اين كشورها از دادن كاغذها و اطلاعات مهمي به من در آن زمان خودداري مي كردند'.


ادامه | 1655 کلمه در ادامه متن
ايران

محمود احمدی نژاد در گفتگو با تلویزیون دولتی اسپانیا مخالفت خود را با مداخله نظامی غرب و همپیمانانش در لیبی اعلام داشت.


ايران


سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس:
كد مخابراتي ايران در دوران حسني مبارك در مصر قفل بود
تهران - سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دولت حسني مبارك از برقراري رابطه با ايران جلوگيري مي كرد افزود: حتي كد ايران 0098 در مصر قفل بود يعني كسي نمي توانست با ايران تماس بگيرد و ارتباط تلفني برقرار كند، دليلش هم ترس رژيم مبارك از رابطه بود.


ادامه | 4895 کلمه در ادامه متن
ايران

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه بيداري امروز منحصر به ايران و خاورميانه و شمال افريقا يا مصر و تونس نيست، گفت: امروز در همه جهان در امريكاي لاتين، افريقا، اروپا، آسيا و همه جاي جهان حركت آغاز شده است و توجه به توحيد و عدالت و عدالت گستر حقيقي روز افزون است.


ادامه | 22661 کلمه در ادامه متن
ايران

خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه كشورمان پس از سفر يك روزه به الجزيره و ديدار و گفت‌وگو با مقامات الجزاير بامداد امروز (چهارشنبه) به تهران بازگشت.


ايران

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مردم تونس و مصر ثابت کردند که دوران مهندسی منطقه و کنترل آن از سوی استکبار جهانی پایان یافته و مردم درصدد تعیین سرنوشت خویش هستند گفت:اعتراضات و جنبش های مردمی در این کشورها نشانه ضرورت تحول در منطقه و پایان عمر نظام های غیر مردمی است.


ادامه | 2577 کلمه در ادامه متن
ايران

خبرگزاري فارس: كاترين اشتون با لحني عصباني از اينكه ايران براي 1+5 شرط گذاشته انتقاد كرد.


ادامه | 3956 کلمه در ادامه متن
ايران

تهران- سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به نقش سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي 'موساد' در ترور شهيد دكتر عليمحمدي دانشمند برجسته فيزيك ايران گفت: شكايت جمهوري اسلامي ايران از رژيم صهيونيستي بزودي به مراجع بين المللي ارايه مي شود.


ادامه | 2874 کلمه در ادامه متن
ايران

تهران - نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرد ، جمهوري اسلامي ايران زماني به مذاكرات خواهد رفت كه هيچ پيش شرطي از طرف مقابل مطرح نباشد .


ادامه | 9586 کلمه در ادامه متن
ايران

وين - سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: در آستانه مذاكرات ايران و 1+5 در استانبول و در راستاي سياست شفاف هسته اي ايران، سفيران روساي گروه هاي جغرافيايي و سياسي در وين از تاسيسات هسته اي كشورمان بازديد خواهند كرد.


ادامه | 2161 کلمه در ادامه متن
ايران

در حالي پيش از اين رياست اوپك در سال 2011 به ايران واگذار شده بود كه وزير نفت ايران از امروز رسماً بر كرسي رياست اوپك تكيه زد.


ادامه | 4310 کلمه در ادامه متن
ايران

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: درحالی که رژیم صهیونیستی با دارا بودن بیش از 200 کلاهک هسته ای تهدید اصلی برای امنیت جهان به شمار می رود، سخنگوی وزارت خارجه این رژیم سوخت گذاری نیروگاه بوشهر را کاملا غیرقابل قبول خواند.


ادامه | 4726 کلمه در ادامه متن
ايران

کوالالامپور- خبرگزاري غيرمتعهدها روز دوشنبه در گزارشي با اشاره به قريب الوقوع بودن آغاز سوخت گيري نيروگاه اتمي بوشهر، به نقل از رييس کميسيون امنيت ملي مجلس ايران تاکيد کرد که با آغاز به کار نيروگاه اتمي بوشهر نيز ، ايران غني سازي اورانيوم را با قدرت ادامه خواهد داد.


ادامه | 2733 کلمه در ادامه متن
ايران

جلالی گفت: در ادامه جلسه رئیس و اعضای کمیسیون ضمن اعلام نقطه نظرات و مواضع خود سئوالاتی را نیز مطرح کردند و وزیر امورخارجه به سئوالات مطرح شده پاسخ گفت.


ادامه | 2663 کلمه در ادامه متن